ROS Platenkoffer populair bij luisteraars

ROS Logo 320Platenkoffer intHet programma Platenkoffer heeft bij ROS Radio vaste voet aan de grond gekregen. Het concept, waarbij steeds wordt gekozen voor een bepaald thema, blijkt enorm aan te slaan. Steeds meer luisteraars stemmen op de zondagen dat het programma wordt uitgezonden, af op de zender.

Sandra van Luijtelaar dirigent St Cecilia harmonieIn de eerdere platenkoffers zaten platen voor de Heemkundekring Rosmalen met repertoire uit de jaren 50 en 60, daarna kwamen Satisfaction Rosmalen, Carnaval en Operette Rosmalen voorbij.

Tjarko Schuring voorzitter St CeciliaOp zondag 2 mei staat Muziekvereniging St. Cecilia centraal. In het radioprogramma Thuis in Rosmalen, dat vooraf gaat aan de Platenkoffer, ontvangt Corrianne Schijvens om 13.00 uur de voorzitter Tjarko Schuring en de nieuwe dirigenten Sandra van Luijtelaar van het Harmomie orkest en Rogier Monsieur van Next Generation

Zij nemen alvast een voorschot op het eeuwfeest dat volgend jaar wordt gevierd. Maar zij staan ook stil bij de fijne ervaringen en contacten die je als muzikant normaal gesproken - zonder corona - bij Cecilia opdoet.

Uiteraard staat muziek centraal in dit programma Ros Platenkoffer dat van 14.00 tot 16.00 uur wordt uitgezonden. Daartoe hebben de radiomannen Joep en Theo een speellijst samengesteld met vooral veel vrolijke marsmuziek maar ook popnummers in concertuitvoering.

Om de muziek in de sfeer van de tijd te zetten heeft Tiny Kappen van Heemkundekring Rosmalen weer prachtig beeld uit de archieven opgedoken. Dit wordt getoond op de ROS TV-krant tegelijk met de radio uitzending.

Thuis in het Rosmalen van 13.00 tot 14.00 o.a. kennis met de nieuwe dirigenten.
De Platenkoffer Muziekvereniging St. Cecilia is te beluisteren op zondag 2 mei van 14.00 tot 16.00 uur.
Stem af op Ziggo kanaal 43 (voor beeld en geluid) of stream via www.ros-radio.nl.
Kijk ook op www.ros-tvkrant.nl