Brabants Heem eert Jo Versteijnen

Het bestuur van de Heemkundekring Rosmalen heeft Jo Versteijnen bij het Brabants Heem voorgedragen voor het zilveren draaginsigne vanwege zijn meer dan 25 jarige inzet voor de Heemkundekring Rosmalen. Het Brabants Heem stelt dit insigne beschikbaar aan mensen die meer dan 25 jaar actief  zijn bij een erfgoedvereniging.

Het verzoek werd door Brabants Heem toegewezen en op de volgende wijze gemotiveerd:

‘Als blijk van waardering voor zijn grote aandeel in de beoefening van de heemkunde, met name voor het toegankelijk maken en als beheerder van het archief, als lopende encyclopedie wat betreft zijn kennis over de oude Gemeente Rosmalen en als vraagbaak voor alle leden van de heemkundekring en ver daarbuiten, alles voor deze heemkundekring in het bijzonder en voor Brabants Heem in het algemeen’.

Woensdagmiddag 11 oktober 2023 om 14:00 uur ontving Jo Versteijnen het zilveren draaginsigne van het Brabants Heem in de Heemkamer.

FVB07724

Jo Versteijnen is het derde lid van onze Heemkundekring die we hiervoor in aanmerking hebben laten komen.
De erelijst bevat de volgende (oud-)leden:

• 24 april 2002:  A.J. van de Ven
  • 30 januari 1999:  Th.J.M. Derksen