Viering '70 jaar bevrijding Rosmalen'

Ter viering van 70 jaar bevrijding Rosmalen organiseerden de Stichting Gedachteniskapel Rosmalen en de Heemkundekring Rosmalen een 2-daagse manifestatie in Perron-3.

Het Rosmalens Mannenkoor leverde hieraan een muzikale bijdrage op vrijdagavond 31 oktober en op zaterdagmiddag 1 november 2014.
Op vrijdagavond verzorgden het Rosmalens Mannenkoor en muziekvereniging St. Caecilia samen een concert vol muziek en liedjes uit de oorlogsjaren, die herinneringen zullen opriepen aan de bevrijding in 1944. Het concert werdt gegeven op vrijdagavond om 20.00 uur in de theaterzaal van Perron-3.
Op de 2e dag van de viering, 1 november 2014 vertrok om 11.30 uur een stoet aan oude militaire voertuigen onder de naam "Keep them rolling" vanuit de Kruisstraat naar Rosmalen. Na een pauze, van 12.15 en 13.00 uur op de Driesprong, trok deze stoet verder, via de Annenborch naar Perron-3.
Het Rosmalens Mannenkoor zong van 14:00 uur tot 14:30 uur in de theaterzaal van Perron-3 oorlogs- en bevrijdingsliedjes. Om 15.30 uur zong het Rosmalens Mannenkoor alle aanwezigen toe in de hal van Perron-3.
Het hele weekend was er in de foyer de Tentoonstelling 'Oorlog en bevrijding in Rosmalen' georganiseerd door de Heemkundekring.