Wij zijn van 1 juli 2024 t/m 31 augustus 2024 niet bereikbaar wegens vakantie

80 jaar vrijheid

23 oktober @ 14:00 21:00

In oktober herdenken en vieren we 80 jaar vrijheid in Rosmalen. Van 22 tot en met 27 oktober vinden er diverse activiteiten plaats in de gemeente ’s-Hertogenbosch.

Op woensdag 23 oktober vieren we 80 jaar vrijheid in Rosmalen met een middag- en een avondprogramma in Perron 3. Diverse verenigingen uit Rosmalen nemen deel, waaronder Muziekvereniging St. Cecilia, Dreamdance Rosmalen, het Rodenborch College, Gedachteniskapel ’t Vennehof en Heemkundekring Rosmalen. De presentatie is in handen van Petra Kaghelland.

Zodra het volledige programma van Perron 3 rond is, volgt er verdere publicatie.

Onze heemkundekring heeft een viertal korte filmpjes gemaakt die bestemd zijn voor de laatste klassen van de basisscholen en de eerste klassen van het Rodenborch. Samen met Jan van Nuland, die de Rosmalense canon een nieuw leven heeft ingeblazen, wordt er middels een kwartet en een speciale “80-jaar-bevrijdingseditie” een soort Jeugdjournaal gemaakt met en door de kinderen van de basisscholen. Dit gaan we filmen en uitzenden.

Volg ons en deel
X (Twitter)